Blog maken: zelf doen of uitbesteden?
Je wilt een blog starten, maar waar haal je de tijd vandaan? Uitbesteden een optie? Wellicht, maar er zitten wel wat haken en ogen aan. In deze korte blogpost een paar tips waar je zoal op moet letten als je jouw blog gaat uitbesteden. . .
De bedoeling is nl. niet om te laten zien hoe goed je kunt schrijven. Het doel is om wat in jouw hoofd zit, op een efficiënte en professionele manier te vertalen naar een leesbare blog en de interesse te delen binnen een specifieke doelgroep.

Net als dat je een reclamebureau of ontwerpstudio inhuurt voor een nieuwe huisstijl, kun je een tekstbureau inschakelen voor je blog. Voordeel: je krijgt prima werk geleverd, maar daar hangt meestal een pittig prijskaartje aan. Wat te denken wanneer je met regelmaat nieuwe blogs wilt publiceren?
Werk met freelancers
Er zijn ontzettend veel freelance schrijvers actief die zich aanbieden via diverse websites bv. Hoofdkraan. Voordeel van freelancers is dat deze vaak een stuk goedkoper zijn dan een tekstbureau en je kunt ze beter betrekken bij jouw blog-opbouw. Nadeel kan zijn dat het moeilijk is om te bepalen of een freelancer écht goed is. Echte toppers zijn schaars.
Wat kan ik beter zelf blijven doen?
Welke vorm van uitbesteden je ook kiest, de schrijvers zullen nooit jouw business zo goed kennen als jij zelf. Jij hebt de benodigde vakkennis en inzichten. En het doel was toch ''dat wat in je hoofd zit op een efficiënte en professionele manier te vertalen naar een leesbare blog"?
Conclusie, . . . bepaalde dingen kun je beter zelf blijven doen !
*Met dank aan Eric van Hall